Monday 2 March 2015

GDD

Grim Reaper

Elevator Pitch

Isometrinen kaupunginkasvatus-seikkailupeli mobiililaitteille. Seikkailet halinallekaupungissa, jonka pidät luisumasta kaaokseen keräilemällä kuolleet halinallesielut kaduilta pois riehumasta. Kaupungin ollessa rauhallinen, se kasvaa hitaasti ja varmasti, luoden pelaajalle uutta pinta-alaa joka täytyy pitää rauhallisena
Peli julkaistaan iOS:lle vuoden päästä, Androidille joskus ja WP:lle kaksi kuukautta 'Droidin jälkeen. Kehittäjänä toimii kotkalainen Yol Oy. Grip Reaper löytyy facebookista ja twitteristä, kiinnostuneet tykätköön.

Työkalut

Jokaiselle työntekijälle omat, vapaavalintaiset läppärit, joista vähintään yksi Mac. Tarvitsemamme softa on seuraava:
  • Unity
  • Blender
  • Photoshop
  • Visual Studio (lisenssit budjetoitu, ostetaan jos joku kokee tarvitsevansa)
Lisäksi tarvitsemme kahden eri kokoluokan versiot jokaisesta julkaisualustasta. Niistä lisää myöhemmin.

Tarina

Olet kaupungin suojelijahenki, Tiriara. Halinallet viettävät päivässä keskimäärin 34 minuuttia ja 52,4 sekuntia rukoillen että pidät heidän kaupunkinsa turvassa. Halinallet ovat valitettavasti kuolevaisia, ja heidän kaupunkinsa on täynnä erilaisia vaaranpaikkoja: autoteitä, syviä ja vuolaita jokia, suurjännitejohtoja... Lista on loputon. Normaalisti halinallet ovat fiksuja olentoja, ja osaavat välttää näitä vaaranpaikkoja. Heitä kuitenkin menehtyy myös luonnollisin tavoin. Jokainen menehtynyt nalle jätttää jälkeensä jäynistä pitävän sielun, joita elävät nallet pelkäävät kuin ruttoa keskiajalta.
Sinun tehtäväsi on kerätä nämä sielut ennenkuin ne suistavat kaupungin kaaokseen. Sinun tulee välttää tilanteita, joissa sielua säikähtänyt nalle juoksee esim. auton alle, jos vain pystyt. Mitä enemmän sieluja on, sitä enemmän nallet pelkäävät niitä, ja sitä enemmän heitä kuolee. Mitä vähemmän sieluja on, sitä enemmän kaupunki kasvaa. Kuinka isoksi saat kaupungin kasvatettua?

Gameplay

Idea on että lähellezoomatossa moodissa kuljet ruudukkokartalla, jossa on sieluja, halinalleja ja ansoja. Jos samassa ruudussa laukeavan ansan kanssa (esim. jäät auton alle), sielusäkistäsi pakenee muutama sielu. Jos halinalle on ansassa, se kuolee ja muuttuu sieluksi. Sielut kiertävät kehää ja säikyttelevät halinalleja irrationaalisiin tekoihin. Lisäksi ruudulla on merkit siitä minnepäin kartta jatkuu.



Kaukana olevassa moodissa hallitset peliä civ-typpisesti. Käytät sieluja laajentaaksesi kaupunkia. Mikä hauskuus tässä moodissa on, en muista, mutta ainakin pelaaja voisi vaikuttaa täällä siihen minkälaisia ansoja kaupunkiinsa tulee.

Kerättävät

  • Sielut

    Pelaajan mukaan mahtuu vain rajallinen määrä sieluja kerrallaan. Mitä enemmän sieluja kerätty, sitä paremmin kaupungilla menee.

Viholliset

  • Apatia

    Mittari kaupungin tilasta. Ei siis oikea vihollinen
  • Muut nallet ja infra

    Luonnolliset jutut, jotka ovat vaarallisia kaduntallaajanalleille. Autot, joet, tällaiset. Jos pelaaja itse törmää tällaiseen, pääsee sieluja pakoon.

Mittarit

  • Kaupungin hyvinvointi/apatia
  • Kaupungin elinaika
  • Pelastettujen sielujen määrä

Oliot

  • Autot ja muut ansat
  • Pelaaja
  • Sielut
  • Halinallet
  • Kartat - satunnaisgeneroituja
  • Hautausmaa - Tänne tyhjennetään sielut

Items + IAS

Erikseen ostettavissa olevat boostit:
  • Temp Speedboost

    Pelaaja liikkuu kartalla PALJON nopeammin, ja näin ei itse kärsi ansoista.
  • City Freeze

    Sielujen syntyminen lakkaa fn(€) = t€ - funktion mukaiseksi ajaksi.

Testivehkeet

Testivehkeiksi sopivat:
  • Ipad2 + Ipad retina + iphone6
  • Samsung Galaxy S3 + Tab 3 (tai mitä työ nyt omistattekaan, minen ole pitänyt androidlaittekarttaa silmällä)
  • Lumia 820 + 2520

No comments:

Post a Comment